القسام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را پس از کنترل سالم تصرف کردند تاکید معاون نخست وزیر انگلیس به ادامه حمایت نظامی از اسرائیل تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده در غرب یمن (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاتز: کلید بحران دست دوستان مصری است | شکری: تل آویو مقصر است هو شدن نتانیاهو در حین حضور در بیمارستان نمایندگی ایران در سازمان ملل: توقف نسل کشی در غزه خواسته جهانی است موشک‌های مقاومت شمال فلسطین اشغالی را به آتش کشید زخمی‌شدن ۲۸ نظامی دیگر صهیونیست در نبردهای نوار غزه رئیسی: شاهنامه فردوسی نماد آزادگی و خردورزی مردم ایران است مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح شفافیت قوا را تایید کرد اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده علیه ایران را گسترش داد گردان‌های قدس پهپاد صهیونیستی را سرنگون کرد بن گویر: ساکنان غزه را به کشور‌های دیگر کوچ بدهید کامرون: حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان حامل کمک‌های امدادی به غزه وحشتناک است اژه‌ای: ملزم به استیفای حقوق آحاد جامعه هستیم انگلیس سفیر چین را احضار کرد بایدن: تعهد آمریکا به اسرائیل قاطع است تونل قسام به روی نظامیان صهیونیست منفجر شد
سرخط خبرها

نظر چهره های سیاسی درباره اقدامات اعتمادآفرین دولت سیزدهم

  • کد خبر: ۸۶۰۹۸
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
نظر چهره های سیاسی درباره اقدامات اعتمادآفرین دولت سیزدهم
رئیس جمهور در زمان ورود به پاستور، با میراث عظیمی از ناکارآمدی‌ها مواجه بود. اما به جای شکوه از شرایط نامناسبی که در آن قرار داشت، تلاش کرد که با اعمال تغییرات در رویکرد مدیریتی، پیام تغییر را به جامعه مخابره کند، پیامی که با پاسخ مثبت شهروندان نیز همراه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس دولت سیزدهم در یکی از نخستین اقدامات، در راستای تحقق عملیاتی «دولت مردمی»، سفر‌های استانی هیئت دولت را احیا کرد و با حضور مستقیم و بدون واسطه در میان آحاد مردم، بیش از پیش در جریان دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

این اقدام نه تنها به دور از تشریفات و نمایش‌های مرسوم سیاست مداران انجام می‌گیرد، بلکه متوقف نشده است و با قدرت نیز ادامه دارد، چنان که سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور، در توئیتی از سفر رئیس جمهور به استان سمنان در آخر هفته جاری خبر داد.

در گام دیگر، دولت سیزدهم با اولویت بندی درست، واکسیناسیون عمومی را در دستور کار قرار داد و همین موضوع سبب شد با مهار نسبی بحران کرونا در کشور، بار دیگر مردم، شرایط عادی زندگی را احساس کنند و بدین ترتیب آرامش و ثبات به تدریج به جامعه بازگردد.

اگرچه احیای امید و سرمایه اجتماعی، روندی بلندمدت و به فاکتور‌های مختلفی وابسته است، اقدامات تدریجی دولت سیزدهم در همین زمان اندکی که از آغاز دولت گذشته، حاکی از آن است که در میانه انتظارات فزاینده و انبوه مشکلاتی که میراث ادوار گذشته است، مسیر رشد و توسعه ادامه دارد و این نویدبخش آرامش و امید در جامعه است.

احیای امید با خادمان اعتمادساز

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس، در نطق میان دستور خود در صحن علنی روز گذشته بهارستان، با اشاره به تغییر در رویکرد مدیریتی دستگاه اجرایی کشور در مقایسه با ادوار گذشته و تأثیر این تغییر رویکرد بر شرایط کشور گفت: سفر‌های استانی آقای رئیس جمهور نشان می‌دهد ایشان رئیس جمهور پشت میز نشین نیست. حضور میدانی و گفت وگوی مستقیم با مردم به ویژه قشر فقیر و کسانی که صدای آن‌ها به جایی نمی‌رسد، موجی از امید را در مردم زنده کرده است و این نقطه امید باید تقویت شود.

سفر‌های استانی تولید امید می‌کند

سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، نیز در گفتگو با «برنا» درباره اهمیت سفر‌های استانی رئیس جمهور و تأثیر آن در کاهش مشکلات گفت: این سفر‌ها یک حرکت نمادین و الگوسازی و بیانگر ویژگی مردمی بودن دولت سیزدهم است. مسئولان باید درد مردم را بفهمند. همین که مردم احساس کنند مسئولان با مشکلات و رنج‌های آن‌ها غریبه نیستند، منجر به ایجاد امید در آنان می‌شود.

بخشی از ناراحتی مردم این است که احساس کنند که بین آن‌ها و مسئولان یک دیوار و شکاف وجود دارد. در نتیجه، سفر‌های استانی رئیس جمهور امید و سرمایه اجتماعی تولید می‌کند. اینکه مردم احساس کنند دولت جدید حرکت رو به رشدی دارد و با مردم صادق است، مایه امید و آرامش برای آن هاست و به ثبات جامعه و بازار کمک می‌کند.

رئیس جمهور آماده ایثارگری است

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر سیاسی، در گفتگو با «برنا»، درباره اهمیت حضور میدانی آیت ا... رئیسی برای حل مشکلات در مقایسه با رؤسای جمهور سابق ایران گفت: آقای رئیسی را باید تنها با خود آقای رئیسی مقایسه کرد. او فردی است که واقعا آمادگی ایثارگری دارد و خود را به مخاطره می‌اندازد؛ مثلا وقتی وارد پمپ بنزین می‌شود، خود را به مخاطره می‌اندازد؛ زیرا در آن مکان ممکن است هر اتفاقی بیفتد و مشکلاتی ایجاد شود، ولی ایشان برای اینکه آرامش خاطری در جامعه ایجاد کند و جامعه را از نگرانی دربیاورد، از خود هزینه می‌کند. این فردی است که آمادگی ایثار و فداکاری دارد. باید در امور اجرایی، استاندارد شخصیتی مثل آقای رئیسی را به ثبت برسانیم.

روشی است که در اسلام توصیه شده است

لاله افتخاری، فعال سیاسی، نیز در گفتگو با «برنا»، درباره اهمیت سفر‌های استانی رئیس دولت سیزدهم و تأثیر آن در ایجاد امید برای مردم و بهبود اوضاع کشور گفت: روش آیت ا... رئیسی برای اداره کشور، روشی است که در اسلام توصیه شده و سیره ائمه معصوم (ع) است. ان شاءا... که ایشان بتوانند با فعالیتی که دارند و با پیگیری این مسائل، بارقه امید را در دل مردم ایجاد کنند. بدنه کابینه باید گنج رئیسی را که ایجاد امید دوباره در جامعه است، حفظ کنند. تیم اجرایی رئیسی باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و گروهی را برای پیگیری مصوبات سفر‌های استانی در نظر بگیرند و در این زمینه فعالیت‌های لازم را داشته باشند.

مسئله مهم، درمان درد‌های مردم است

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، هم در نطق میان دستور خود در نشست علنی روز گذشته مجلس، با اشاره به سفر‌های استانی رئیس جمهور در شرایط انباشت مشکلات و انتظارات فزاینده گفت: اقدام رئیس جمهور در احیای سنت سفر‌های استانی، ستودنی است و باعث درک بهتر مسائل و مشکلات خواهد شد. اینکه آقای رئیسی در دسترس مردم باشد و از گزارش‌های مستقیم و درد‌های آنان باخبر شود، یک روحیه عالی و دوست داشتنی است. اما این تنها نیمی از کار است. مسئله مهم‌تر درمان این دردهاست. در حوزه اقتصاد، مردم منتظر اقدام عملی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->